You are here

Meting van emotionele beleving publiek

 

"Als een publiek moet nadenken over hun emotionele beleving, ben je ze eigenlijk al kwijt", zegt de coördinator marketing van het Holland Dance Festival in de Volkskrant. Hier een oplossing.

COMMIT/ bij het Holland Dance Festival

"We zien toeschouwers enthousiast naar buiten lopen maar weten niet wat dit bezoek bijdraagt aan hun kwaliteit van leven", vervolgt de coördinator marketing van het Holland Dance Festival. "We willen kijken of mensen na de voorstelling meer - of minder - met elkaar praten en of ze bijvoorbeeld contact leggen met mensen die ze niet kennen".

Claudio Martella van het EWIDS project vertelt hoe een meetapparaatje ter grootte van een iPhone bij een groep van vijftig jonge proefpersonen wordt omgehangen.

Het apparaatje meet vervolgens de hartslag, temperatuurschommelingen, motoriek en vooral de fysieke afstand tot bekenden en vreemden. Hierdoor wordt helder hoe het publiek zich in de groep beweegt, met wie ze praten en hoeveel ze lachen, met twee overzichtscamera's ter controle.

Lees hieronder het gehele Volkskrant-interview en bekijk daaronder de video van de voorstelling waar tijdens de meting zal plaatsvinden.

 
Bron: Volkskrant
Tekst: Annette Embrechts 

EWIDS (Very large wireless sensor networks for well-being)
Ook dit is een COMMIT/project.